dinsdag 7 juli 2015

Southbay sjaal met bloemenrandje

Al een hele tijd was ik op zoek naar het perfecte garen om een omslagdoek voor mezelf te maken, toen ik dit verloopgaren (Ice Yarn Magic Light) tegenkwam was ik op slag verliefd....

Daarna op zoek naar het geschikte patroon, veel foto's bekeken van omslagdoeken met kleurverloop garen, en uiteindelijk gekozen voor de welbekende Southbay.

het uitgeschreven patroon van de Southbay vindt je hier.
  
Toen ik de omslagdoek groot genoeg vond heb ik gezocht naar een mooie rand, maar de standaard randen op internet vond ik persoonlijk niet zo verrassend, na een avondje Pinterest vond ik hét perfecte randje!


 Zo is mijn omslagdoek geworden, en ik ben er echt héél blij mee! :-D 


2 opmerkingen:

  1. De rand vind ik heel mooi. Kun je ook uitleggen hoe ik die moet doen? Groetjes Janin

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goedemorgen Janin, de kruisjes in het schema van de rand zijn vasten, en in het midden van de boogjes/golfjes/schelpjes haak je éérst een vaste, dan 5 lossen, een halve vaste in dezelfde steek, 5 lossen, een halve vaste in dezelfde steek, 5 lossen en een halve vaste in dezelfde steek, daarna ga je weer verder met vasten en herhaal je dit rondom de omslagdoek/sjaal 😉

      Verwijderen