woensdag 30 oktober 2019

Double Four onderzetters + patroon

Laatst was het juffendag op de school van onze oudste dochter, voor haar juf haakte ik deze onderzetters met Double Four van Durable en haaknaald 4mm, én ik deed er nog een schaaltje chocolaatjes bij.

Scroll voor het patroon even naar beneden.


Toen 1 van mijn vriendinnen de onderzetters zag vroeg ze of ik voor haar ook een setje wilde maken, maar dan in zilvergrijs en fuchsia roze.


 

Het patroon is mijn eigen ontwerp. Graag dit patroon niet kopiëren of publiceren!

Mocht je dit patroon willen delen plaats dan een link naar mijn blog, dankjewel <3
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Wat heb je nodig?
- Durable Double Four + haaknaald 4mm of:
- Yarn and Colors Epic +  haaknaald 4,5mm
 - Naald en schaar


Het patroon van de opengewerkte onderzetters:
1. Magische Ring met 2l en 12 st, hv in 1e st
2. 2l, * 4 st cluster (4 stokjes samenhaken in 1 steek), 4l, 1 st overslaan, herhaal vanaf * nog 5x, hv in 1e cluster.
3. 2l, 1st in dezelfde st, 1st in de 1e l, 4st om de lossenboog, herhaal.
4. 1l, 1 kreeftsteek, 1l, 1 kreeftsteek, herh.
Hecht af en werk de draadjes weg.


Het patroon van de dichte onderzetters:
1. Magische Ring met 2l en 12 st, hv in 1e st
2. 2l, 2st in elk st, hv in 1e st.
3. 2l, 2st in elke 2e st, hv in 1e st.
4. 1l, 1 kreeftsteek, 1l, 1 kreeftsteek, herh.
Hecht af en werk de draadjes weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten