maandag 21 maart 2016

4 houten bijtringen / rammelaars

Gisteren vond ik het weer eens tijd worden om wat leuke bijtringen / rammelaars met omhaakte kralen te maken, uiteindelijk heb ik er zelfs 4 afgekregen!




Benodigdheden:
3 onbehandelde houten kralen 16mm
6 onbehandelde houten kralen 18mm
2 houten ringen 5,6cm
restjes katoengaren

Ik heb voor elk exemplaar de 3 houten 16mm kralen omhaakt met katoen, bijvoorbeeld By Claire Nr.1 of Catania, met haaknaald 2,5:
 
Een Magische ring maken met 6 vasten.
in elke vaste 2 vasten (12).
in elke 2e vaste 2 vasten (18).
dan 3 toeren met 18 vasten.
dan elke 2e en 3e samenhaken (12).
 kraal erin stoppen (het begindraad haal ik door de opening van de kraal heen).
elke 1e en 2e samenhaken (6).
hecht af, de draad met een naald door de voorste lusjes van de 6 overgebleven vasten halen, nog een keer in zijn geheel door de opening van de kraal halen en dan de draad afknippen.


De 3 omhaakte kralen heb ik samen met de 6 houten 18mm kralen en de 2 houten ringen van 5,6cm aan elkaar geregen met een lang stuk haakkatoen, (goed strak houden voor het mooiste resultaat) deze draad heb ik er zéker 5x doorheengehaald, bij de laatste keer heb ik tussen elke kraal een knoopje gelegd. Als laatste maak ik een dubbele knoop tussen 2 omhaakte kralen, beide draadjes haal ik door een omhaakte kraal heen en dan knip ik de draadjes voorzichtig maar wel kort af.
Veiligheid staat voor alles bij babyspeelgoed ;-)

2 opmerkingen:

  1. Super leuk & mooi! Ik vroeg me af waar je die houten bijtringen vandaan hebt? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. https://www.etsy.com/nl/listing/292751645/5-stuks-56cm-onbehandelde-houten-ringen?ga_order=most_relevant&ga_search_type=all&ga_view_type=gallery&ga_search_query=houten%20ring%20onbehandeld&ref=sr_gallery_1

      Verwijderen