zaterdag 1 september 2018

Zilvergrijs newborn mutsje (met gratis patroon)

Als cadeautje haakte ik een zilvergrijs newborn mutsje, bijpassend bij de eerder geplaatste grijze slofjes <3 

 (patroon staat onder de foto)

Gemaakt met Stylecraft Special 1203 Silver, en haaknaald 4mm.
De gepersonaliseerde knoopjes heb ik hier besteld. ;-)

Het patroon:

1. Magische ring, 1 losse, 8 halve stokjes in de ring, halve vaste in de 1e steek
2. 1l, 2hst in elke steek, hv in 1e steek (16)
3. 1l, 2hst in elke 2e st, hv in 1e st (24)
4. 1l, 2hst in elke 3e st, hv in 1e st (32)
5. 1l, 2hst in elke 4e st, hv in 1e st (40)
6. 1l, 2hst in elke 5e st, hv in 1e st (48)
7 t/m 15. 1l, 1hst in elke st (48)
16 t/m 18. 2l, *reliëfstokje vóór, reliëfstokje achter, herhaal vanaf * tot het einde van de toer, hv in 1e st (48)
Hecht af en werk de draadjes weg.


Klik hier voor een video uitleg van de reliëfstokjes! ;-)

2 opmerkingen:

  1. Beste Irene, graag wil ik dit mutsje haken. Kun je vertellen hoeveel gram of bollen je hiervoor in totaal nodig hebt? Groet Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marleen, de mutsjes van dit patroon die ik nog op voorraad heb liggen heb ik even op de keukenweegschaal gelegd, inclusief knoopje wegen ze rond de 20 gram.
      Uit 1 bol Stylecraft Special kunnen dus ongeveer 5 newborn mutsjes gehaakt worden! ;-)
      Groetjes Irene

      Verwijderen