maandag 20 november 2017

Driekleuren sjaal met bijpassende muts

Onze oudste dochter past haar winterjas van vorig jaar nog, dus daar hoefde ik geen nieuwe sjaal voor te haken, maar onze jongste dochter moest toch écht een grotere jas; een donkerblauwe is het deze keer geworden. Toen begon de zoektocht naar een leuk patroon voor een sjaal... al snel vond ik een leuk patroon, alleen dat was voor een deken... Even het patroon doorgelezen, en tóch besloten dat ik hier een sjaal mee wilde maken! 
Het betreft het patroon van het drie kleuren deken van Zusje Knus, en ik gebruikte het heerlijke zachte Special DK garen van Stylecraft in de kleuren 1011 Midnight, 1435 Bright Pink en 1241 Fondant.



Tijdens de intocht van Sinterklaas afgelopen zaterdag was het erg koud, deze heerlijk warme sjaal kwam dus goed van pas!


Ook haakte ik een bijpassende muts, geheel in halve stokjes en de boord in reliëfstokjes. 

 

2 opmerkingen: