dinsdag 11 juli 2017

HOOOKED haaktalent / HOOOKED crochet talent

Vorige week werd er op de facebookpagina van HOOOKED Zpagetti een oproep geplaatst, ze waren met spoed op zoek naar een ervaren haakster die wel van een uitdaging hield. Na even wikken en wegen werd ik er ook nog eens 2x in getagd, en toen heb ik 's avonds alsnog een mailtje gestuurd... 
De volgende ochtend werd ik al gebeld, of ik tijd had om 3 amigurumi haakpakketjes te haken en die vervolgens uiterlijk maandag(!!) alweer terug kon sturen! Met een beetje twijfel zei ik tóch ja. Eenmaal opgehangen kwam de stress... 
"Het was nu dinsdag, het pakket zou morgen op zijn vroegst in huis zijn, en dan had ik dus alleen nog maar de woensdag avond, de donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag... voor 3 knuffeltjes! Dát wordt aanpoten! En wat nu als ik de pakketdienst misloop? Dan heb ik gewoon 1 dag minder!"

Gelukkig was ik woensdag nét terug van de peuterspeelzaal toen de pakketbezorger voor de deur stond, heb het gelijk uitgepakt en toen ik Benthe op bed had liggen ben ik gelijk maar begonnen. 
Ik mocht een taupe olifantje, een gele giraffe en 2 grijze zeehondjes maken met het nieuwe garen Eco Barbante van HOOOKED, en ben begonnen met het olifantje. Na 1 pootje met de bijgeleverde bamboe haaknaald 6mm ben ik al overgestapt naar een eigen ergonomische haaknaald maat 5mm, ik kreeg al pijnlijke vingers en grote gaten tussen de steken...

Last week HOOOKED Zpagetti asked for help, they wanted to test a couple of patterns and they needed some extra helping hands. I send them a mail and the next day they called me! They asked me if I could make 3 amigurumi kits in a few days, with a little hesitation I said yes, but when the conversation was over I felt a little panic...
"Today is tuesday, the package could be here tomorrow if I'm at home in time... They need the stuffed animals next tuesday so I have to return the package by monday! Omg, I need a turbo crochet hook!"

Luckily the package arrived wednesday, they want me to make a taupe elephant, a yellow giraffe and 2 grey seals with their newest yarn Eco Barbante. After I put our youngest to bed for her afternoon beautysleep I started right away with the elephant. When I finished 1 leg I changed the 6mm bamboo crochet hook to a ergonomic 5mm crochet hook, my fingers already hurt and there were big holes between the stitches...


Woensdag avond laat was het olifantje eindelijk af, de volgende dag ben ik gelijk aan een zeehondje begonnen.

Wednesday late at night I finally finished the elephant, the next day I started with a seal.


 Donderdag kreeg ik het eerste zeehondje af.

Thursday I finished the first seal.


 Vrijdag was ook het 2e zeehondje klaar!

Friday I finished seal number 2!


En zaterdag was het clubje compleet!

At Saturday I completed the job!

3 opmerkingen:

  1. Zo leuk, Irene. Jammer dat je ze op de post moest doen, benieuwd wat hoooked ermee gaat doen nu?

    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja héél jammer inderdaad...
      De knuffels gaan naar opvanghuizen in Portugal dus komen gelukkig héél goed terecht ♡

      Verwijderen
    2. Ja héél jammer inderdaad...
      De knuffels gaan naar opvanghuizen in Portugal dus komen gelukkig héél goed terecht ♡

      Verwijderen