maandag 13 februari 2017

My Boshi muts / hat

Het patroon is mijn eigen ontwerp. Graag dit patroon niet kopiëren of publiceren!
Mocht je dit patroon willen delen plaats dan een link naar mijn blog, dankjewel ;-)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vorige week kreeg ik een verzoekje, of ik op korte termijn een gestreepte muts wilde maken naar een foto van MyBoshi, in de kleuren groen, blauw en geel. Ik heb haar laten weten dat ik deze kleuren niet standaard op voorraad heb, en doordeweeks ook niet over een auto beschik, dat was gelukkig géén probleem want dan ging ze gewoon zélf de bolletjes halen! :-D
Die zelfde middag nog lagen de bolletjes in mijn brievenbus en ben ik 's avonds gelijk aan de gang gegaan, de volgende dag heb ik hem verder afgemaakt en aan het einde van de middag heeft ze hem al opgehaald! Dat was nog eens een snelle klus!
Hopelijk is de ontvanger er blij mee! ;-)

This pattern is my own design. Please don't copy or duplicate!
If you want to share this pattern please link to my page, thank you ;-)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Last week someone asked me to make a striped MyBoshi hat in green, blue and yellow in a short time. Because I didn't have these colors in stock and don't have a car when my partner is working I told her I could'nt do it, she was willing to shop the yarn by herself if I wanted to make the hat! :-D
That same afternoon she brought the yarn and after the kids went to sleep I started to crochet, the next day I finished the hat and later that day she went by to pick the hat up! That was what I call a fast job!
I hope the receiver will be happy! ;-)


Deze muts is gehaakt met MyBoshi nr. 1 en haaknaald 6mm

Start met een magische ring:
Toer 1: 10 halve stokjes in de ring.
Toer 2: 2 hs in elke st (20)
Toer 3: 2 hs in elke 2e st (30)
Toer 4: 2 hs in elke 3e st (40)
Toer 5: 2 hs in elke 4e st (50)
Toer 6-12: 50 hs (50)
Toer 13: 50 vasten (50)
Hecht af en werk de draad(jes) weg


This hat is made with MyBoshi nr. 1 and hook size 6mm

Start with a magic ring:
Row 1: 10 half double crochet in the ring
Row 2: increase hdc in every stitch (20)
Row 3: inc. hdc in every 2nd stitch (30)
Row 4: inc. hdc in every 3rd stitch (40)
Row 5: inc. every 4th stitch (50)
Row 6-12:50 hdc (50)
Row 13: 50 single crochet (50)
Break yarn and sew in all ends

Geen opmerkingen:

Een reactie posten