maandag 6 juni 2016

Blote voet sandaaltjes 12-24 maanden

Het patroon is mijn eigen ontwerp. Graag dit patroon niet kopiëren of publiceren!
Mocht je dit patroon willen delen plaats dan een link naar mijn blog, dankjewel ;-)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Ik ben gek op kleine voetjes, helemaal op die van mijn dreumes van 1,5 jaar! Tot nu toe heb ik deze én deze blote-voet-sandaaltjes voor haar gemaakt, maar vond het ook wel leuk om een paar te maken die je rond de enkeltjes kan knopen/strikken! Zo kunnen ze ook wat langer gedragen worden en zitten ze niet snel te strak ;-)

Ook zo'n leuk paar kopen voor je kleine meid? Stuur me een privéberichtje of klik hier!

Ook dit patroon heb ik voor de liefhebber uitgewerkt en staat onder de foto:

Het patroon is mijn eigen ontwerp. Graag dit patroon niet kopiëren of publiceren!
Mocht je dit patroon willen delen plaats dan een link naar mijn blog, dankjewel ;-)
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Benodigdheden:
Katoengaren voor haaknaald 2,5 / 3
Haaknaald 3
Klein houten knoopje (+/- 12mm)
Stopnaald 
Schaar

Patroon:
Begin met 5 lossen, sluit deze met een halve vaste tot een ring.
  2 lossen (1e stokje), 3 lossen, *1 stokje in de ring, 3 lossen, herhaal vanaf * 4x en sluit de toer met een halve vaste in het 1e stokje van de vorige toer (de bovenste losse)

In de 1e lossenboog haak je:
1 vaste, 3 lossen, 1 vaste, 3 lossen, 1 vaste, 1 losse.
In de 2e lossenboog haak je:
3 stokjes, 9 lossen (lusje voor om de teen), 3 stokjes, 1 losse.
In de 3e lossenboog haak je:
1 vaste, 3 lossen, 1 vaste, 3 lossen, 1 vaste, 1 losse.
In de 4e lossenboog haak je:
2 stokjes, 5 lossen, 2 stokjes, 1 losse.
In de 5e lossenboog haak je:
1 vaste, 1 losse, 1 half stokje, 1 losse, 1 vaste, 1 losse.
In de 6e lossenboog haak je:
2 stokjes, 5 lossen, 2 stokjes, 1 losse.
Sluit de toer met een halve vaste in de 1e vaste (die in de 1e lossenboog) hecht af en werk de draadjes weg.

Haak nu 2 slierten van 85 lossen en maak deze aan beide 5-lossenbogen van de laatste toer vast.
Wil je langere slierten om deze vaker om de enkeltjes te wikkelen haak je gewoon wat meer lossen ;-)

Ik heb de sandaaltjes afgewerkt met een klein houten knoopje in de vorm van een hartje of sterretje, maar hier zou je natuurlijk ook een gehaakt bloemetje of wat mooie kraaltjes voor kunnen gebruiken.


Heel veel plezier met het haken van deze sandaaltjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten